Bakım değerlendirmesinde nelere dikkat etmeliyim?
Bakım sigortası hizmeti almak isteyen kişilerin "bakıma muhtaçlığının tanınmış" olması gereklidir. Bu durum bakım değerlendirmesi tarafından belirlenir. Medizinischer Dienst'in bir değerlendirme uzmanı, başvuru sahibinin bakıma muhtaç olup olmadığını ve bakıma muhtaçlığın derecesini ev ortamında değerlendirir.
Bu amaçla, başvuru sahibinin günlük hayatın farklı alanlarıyla ne kadar bağımsız olarak başa çıkabildiğini değerlendirir.
Kişinin bağımsızlığının kısıtlanmasının ve yardım ihtiyacının ölçüsüne bağlı olarak, değerlendirme uzmanları beş bakım derecesinden birini atar. Bakım derecesi yükseldikçe, bakım desteğine duyulan ihtiyaç da artar. Yüksek bir bakım derecesinde daha fazla hizmet talep edilebilir.
Değerlendirme yönteminin hedef ve işleyişini tanımak, değerlendirmenin destek ihtiyacına uygun bir sonuç vermesi için başvuru sahipleri açısından önem taşır. Bakım destek noktalarından alınan bireysel yardım ve ev ziyaretine iyi bir şekilde hazırlanmak da buna yardımcı olur.
Bu, (bakımı üstlenen) yakınlar ve bakıma katılan diğer kişiler açısından da önemlidir. Bu kişiler, özellikle demansı olan kişilerde başvurunun yapılması ve değerlendirme sürecinde önemli rol oynar. Ev ziyaretinde duygusal destekçi olarak yardımcı olurlar ve bakış açıları ve ilave özellikler ile sürece katkıda bulunurlar.
Başvuru sahipleri bakım değerlendirmesinin sonucunu kabul etmemeleri durumunda bu sonuca itiraz edebilir.
Bakım ödeneğinden kimler yararlanabilir?
Aşağıdaki videoda, bakıma muhtaçlık durumunun ne zaman mevcut olduğu ve dolayısıyla ne zaman bakım sigortasından yararlanma hakkının doğduğu açıklanmaktadır.
Bakım değerlendirmesi süreci nasıldır?
"Bakıma muhtaçlığın tespiti" veya "bakım sigortası hizmetleri" amaçlı bir başvuru için bakım sigortası şirketine veya özel bakım sigortasına telefon veya e-posta yoluyla resmi olmayan bir bildirimde bulunmak yeterlidir. Size bir bakım derecesi atanacak olursa geriye dönük olarak o tarihe kadar hizmet tanınacağından, bildirimin tarihi önemlidir.
Akabinde, bakım sigortası şirketi veya özel bakım sigortası size bir başvuru formu gönderir. Sigorta ek olarak sizi başvurunuz hakkında kapsamlı ve ücretsiz şekilde bilgilendirmekle de yükümlüdür. Başvurunun doldurulmasında bakım sigortası şirketinden, özel bakım sigortasından veya bakım destek noktası gibi bir belediye merkezinden yardım alabilirsiniz.
Başvuruyu kendiniz yapamayacak durumdaysanız, yakınınızı veya gerekirse bir yasal vasiyi de görevlendirebilirsiniz. Bunun için uygun bir vekalet gerekmektedir.
Sonraki adımda, bakım sigortası şirketi, hastalık sigortasının tıbbi hizmetlerini (Medizinischer Dienst) bir bakım değerlendirmesi için görevlendirir. Özel bakım sigortaları bu amaçla özel hastalık sigortalarının tıbbi hizmeti (Medizinischer Dienst) olan Medicproof'a başvurur. Bu tıbbi hizmetlerin (Medizinischer Dienst) değerlendirme uzmanları, bakım sigortası kapsamında bakıma muhtaç olup olmadığınızı ve bu ihtiyacın ölçüsünü kontrol eder. Bu süreçte aynı kıstaslara göre ilerlerler.
Medizinischer Dienst'in ev ziyareti
Değerlendirme uzmanları özel olarak eğitim almış sağlık çalışanları veya doktorlardır. Günlük hayatla hangi ölçüde bağımsız olarak başa çıkabildiğiniz konusunda bir izlenim edinmek amacıyla evinize gelirler. Değerlendirme yönergelerine uygun olarak, bağımsızlığınızın ne ölçüde etkilendiğini ve buna bağlı olarak, ne kadar bakım desteğine ihtiyaç duyduğunuzu kontrol ederler.
Ayrıca bakıma muhtaçlığın ne kadar sürebileceğini değerlendirirler. Değerlendirme uzmanları bunlara ek olarak, size bakım yardımcı araçlarının yeterli ölçüde sağlanıp sağlanmadığını ve önleme veya rehabilitasyona yönelik hizmetlerin önerilmesinin gerekli olup olmadığını kontrol ederler.
Bir kaza veya cerrahi müdahalenin ardından, değerlendirmenin hastanede veya bir rehabilitasyon tesisinde gerçekleştirilmesi de mümkündür.
Önemli bilgi: Medizinischer Dienst sizinle ev ziyareti için bir tarih kararlaştıracaktır. Bu randevuyu erteleyebilirsiniz. Bakım değerlendirmesini bütünüyle reddedecek olursanız, bakım sigortası şirketi veya özel bakım sigortası hizmet başvurusunu geri çevirebilir.
Yeterli düzeyde Almanca konuşamıyorsanız, Medizinischer Dienst ziyaretinde tercüme yapabilecek bir kişinin, örneğin yeterli dil bilgisine sahip bir yakınınız ya da tanıdığınızın veya bir tercümanın hazır bulunmasını sağlamalısınız.
Karar
Medizinischer Dienst, incelemesinin sonucunu bakım sigortası şirketiyle veya özel bakım sigortasıyla paylaşır ve değerlendirmesini ve tüm ilgili belgeleri onlara teslim eder. Sigorta şirketi bir bakıma muhtaçlığın mevcut olup olmadığına ve mevcut ise, hangi bakım derecesinin ortaya çıktığına karar verir. Başvurunuzun bakım sigortası şirketine veya özel bakım sigortasına ulaşmasından en fazla 25 gün sonra, belirlenen bakım derecesi hakkındaki kararlarını sizinle yazılı olarak paylaşmaları gereklidir.
Medizinischer Dienst bakıma muhtaçlığı nasıl kontrol eder?
İnsanlar, bağımsızlıkları veya belirli becerileri sağlık sorunları nedeniyle olumsuz etkilendiği için günlük hayatlarında en az 6 ay süreyle bakım desteğine ihtiyaç duyuyorsa, bakıma muhtaç olarak kabul edilir.
Günlük yaşamda altı aydan uzun süre bakım yardımına muhtaç olan kişiler bakıma muhtaç olarak tanımlanır.
Bakıma muhtaçlığın tespit edilmesinde, değerlendirme uzmanları tıbbi geçmişe ve bakım geçmişine ilişkin belgeleri inceler. Ancak, değerlendirmenin en önemli bileşeni kişisel ev ziyaretidir. Değerlendirme uzmanları, ülke çapındaki tek tip değerlendirme yöntemi uyarınca, başvuran kişinin bakıma hangi ölçüde muhtaç olduğuna ilişkin bir tablo ortaya çıkartır. Burada bulunan modüller bakım desteğinin önemli olduğu altı temel hayat alanına karşılık gelir:
Her modülde pek çok ayrı kriter mevcuttur (örneğin yemek, içmek, tuvaleti veya tuvalet sandalyesini kullanmak). Değerlendirme uzmanları her kritere puan atar; puanlar ne kadar yüksekse, bağımsızlık veya ilgili yeti o kadar çok bozulmuştur. Tek tek modüllerin toplam puanı hesaplanır.
Günlük yaşam için anlamlarına uygun şekilde, modüllerin toplam sonuç için ağırlığı farklılık gösterir: Örneğin "kendi kendinin bakımını gerçekleştirmek" hayat alanı yüzde 40'ı oluştururken, "günlük hayatın organizasyonu" yüzde 15'tir. Tüm modüllerin toplam sonucu, bakım sigortası kapsamında bakıma muhtaç olup olmadığınızı ve muhtaçlık durumunda bu ihtiyacın ölçüsünü belirler.
Bakım sigortası hizmeti almak isteyen kişilerin "bakıma muhtaçlığının tanınmış" olması gereklidir. Bu durum bakım değerlendirmesi tarafından belirlenir. Medizinischer Dienst'in bir değerlendirme uzmanı, başvuru sahibinin bakıma muhtaç olup olmadığını ve bakıma muhtaçlığın derecesini ev ortamında değerlendirir.
Bu amaçla, başvuru sahibinin günlük hayatın farklı alanlarıyla ne kadar bağımsız olarak başa çıkabildiğini değerlendirir.
Kişinin bağımsızlığının kısıtlanmasının ve yardım ihtiyacının ölçüsüne bağlı olarak, değerlendirme uzmanları beş bakım derecesinden birini atar. Bakım derecesi yükseldikçe, bakım desteğine duyulan ihtiyaç da artar. Yüksek bir bakım derecesinde daha fazla hizmet talep edilebilir.
Değerlendirme yönteminin hedef ve işleyişini tanımak, değerlendirmenin destek ihtiyacına uygun bir sonuç vermesi için başvuru sahipleri açısından önem taşır. Bakım destek noktalarından alınan bireysel yardım ve ev ziyaretine iyi bir şekilde hazırlanmak da buna yardımcı olur.
Bu, (bakımı üstlenen) yakınlar ve bakıma katılan diğer kişiler açısından da önemlidir. Bu kişiler, özellikle demansı olan kişilerde başvurunun yapılması ve değerlendirme sürecinde önemli rol oynar. Ev ziyaretinde duygusal destekçi olarak yardımcı olurlar ve bakış açıları ve ilave özellikler ile sürece katkıda bulunurlar.
Başvuru sahipleri bakım değerlendirmesinin sonucunu kabul etmemeleri durumunda bu sonuca itiraz edebilir.
Bakım ödeneğinden kimler yararlanabilir?
Aşağıdaki videoda, bakıma muhtaçlık durumunun ne zaman mevcut olduğu ve dolayısıyla ne zaman bakım sigortasından yararlanma hakkının doğduğu açıklanmaktadır.
Bakım değerlendirmesi süreci nasıldır?
"Bakıma muhtaçlığın tespiti" veya "bakım sigortası hizmetleri" amaçlı bir başvuru için bakım sigortası şirketine veya özel bakım sigortasına telefon veya e-posta yoluyla resmi olmayan bir bildirimde bulunmak yeterlidir. Size bir bakım derecesi atanacak olursa geriye dönük olarak o tarihe kadar hizmet tanınacağından, bildirimin tarihi önemlidir.
Akabinde, bakım sigortası şirketi veya özel bakım sigortası size bir başvuru formu gönderir. Sigorta ek olarak sizi başvurunuz hakkında kapsamlı ve ücretsiz şekilde bilgilendirmekle de yükümlüdür. Başvurunun doldurulmasında bakım sigortası şirketinden, özel bakım sigortasından veya bakım destek noktası gibi bir belediye merkezinden yardım alabilirsiniz.
Başvuruyu kendiniz yapamayacak durumdaysanız, yakınınızı veya gerekirse bir yasal vasiyi de görevlendirebilirsiniz. Bunun için uygun bir vekalet gerekmektedir.
Sonraki adımda, bakım sigortası şirketi, hastalık sigortasının tıbbi hizmetlerini (Medizinischer Dienst) bir bakım değerlendirmesi için görevlendirir. Özel bakım sigortaları bu amaçla özel hastalık sigortalarının tıbbi hizmeti (Medizinischer Dienst) olan Medicproof'a başvurur. Bu tıbbi hizmetlerin (Medizinischer Dienst) değerlendirme uzmanları, bakım sigortası kapsamında bakıma muhtaç olup olmadığınızı ve bu ihtiyacın ölçüsünü kontrol eder. Bu süreçte aynı kıstaslara göre ilerlerler.
Medizinischer Dienst'in ev ziyareti
Değerlendirme uzmanları özel olarak eğitim almış sağlık çalışanları veya doktorlardır. Günlük hayatla hangi ölçüde bağımsız olarak başa çıkabildiğiniz konusunda bir izlenim edinmek amacıyla evinize gelirler. Değerlendirme yönergelerine uygun olarak, bağımsızlığınızın ne ölçüde etkilendiğini ve buna bağlı olarak, ne kadar bakım desteğine ihtiyaç duyduğunuzu kontrol ederler.
Ayrıca bakıma muhtaçlığın ne kadar sürebileceğini değerlendirirler. Değerlendirme uzmanları bunlara ek olarak, size bakım yardımcı araçlarının yeterli ölçüde sağlanıp sağlanmadığını ve önleme veya rehabilitasyona yönelik hizmetlerin önerilmesinin gerekli olup olmadığını kontrol ederler.
Bir kaza veya cerrahi müdahalenin ardından, değerlendirmenin hastanede veya bir rehabilitasyon tesisinde gerçekleştirilmesi de mümkündür.
Önemli bilgi: Medizinischer Dienst sizinle ev ziyareti için bir tarih kararlaştıracaktır. Bu randevuyu erteleyebilirsiniz. Bakım değerlendirmesini bütünüyle reddedecek olursanız, bakım sigortası şirketi veya özel bakım sigortası hizmet başvurusunu geri çevirebilir.
Yeterli düzeyde Almanca konuşamıyorsanız, Medizinischer Dienst ziyaretinde tercüme yapabilecek bir kişinin, örneğin yeterli dil bilgisine sahip bir yakınınız ya da tanıdığınızın veya bir tercümanın hazır bulunmasını sağlamalısınız.
Karar
Medizinischer Dienst, incelemesinin sonucunu bakım sigortası şirketiyle veya özel bakım sigortasıyla paylaşır ve değerlendirmesini ve tüm ilgili belgeleri onlara teslim eder. Sigorta şirketi bir bakıma muhtaçlığın mevcut olup olmadığına ve mevcut ise, hangi bakım derecesinin ortaya çıktığına karar verir. Başvurunuzun bakım sigortası şirketine veya özel bakım sigortasına ulaşmasından en fazla 25 gün sonra, belirlenen bakım derecesi hakkındaki kararlarını sizinle yazılı olarak paylaşmaları gereklidir.
Medizinischer Dienst bakıma muhtaçlığı nasıl kontrol eder?
İnsanlar, bağımsızlıkları veya belirli becerileri sağlık sorunları nedeniyle olumsuz etkilendiği için günlük hayatlarında en az 6 ay süreyle bakım desteğine ihtiyaç duyuyorsa, bakıma muhtaç olarak kabul edilir.
Günlük yaşamda altı aydan uzun süre bakım yardımına muhtaç olan kişiler bakıma muhtaç olarak tanımlanır.
Bakıma muhtaçlığın tespit edilmesinde, değerlendirme uzmanları tıbbi geçmişe ve bakım geçmişine ilişkin belgeleri inceler. Ancak, değerlendirmenin en önemli bileşeni kişisel ev ziyaretidir. Değerlendirme uzmanları, ülke çapındaki tek tip değerlendirme yöntemi uyarınca, başvuran kişinin bakıma hangi ölçüde muhtaç olduğuna ilişkin bir tablo ortaya çıkartır. Burada bulunan modüller bakım desteğinin önemli olduğu altı temel hayat alanına karşılık gelir:
- Hareket kabiliyeti: Kişi ne kadar bağımsız hareket edebiliyor, postür alabiliyor ve değiştirebiliyor, örneğin oturabiliyor, yürüyebiliyor ve merdiven çıkabiliyor?
- Davranış biçimleri ve psikolojik sorun durumları: Kişi örneğin saldırgan veya endişeli davranışlar gibi psikolojik sorunlar nedeniyle bakım sağlayan bir kişinin desteğine ne sıklıkta ihtiyaç duyuyor?
- Kendi kendine bakım: Kişi günlük hayatında kendi bakımını, örneğin vücut bakımını veya beslenmesini ne kadar bağımsız gerçekleştirebiliyor?
- Günlük hayatın ve sosyal ilişkilerin organizasyonu: Kişi günlük rutinini ne kadar bağımsızca planlayabiliyor ve ilişkilerini sürdürebiliyor?
Her modülde pek çok ayrı kriter mevcuttur (örneğin yemek, içmek, tuvaleti veya tuvalet sandalyesini kullanmak). Değerlendirme uzmanları her kritere puan atar; puanlar ne kadar yüksekse, bağımsızlık veya ilgili yeti o kadar çok bozulmuştur. Tek tek modüllerin toplam puanı hesaplanır.
Günlük yaşam için anlamlarına uygun şekilde, modüllerin toplam sonuç için ağırlığı farklılık gösterir: Örneğin "kendi kendinin bakımını gerçekleştirmek" hayat alanı yüzde 40'ı oluştururken, "günlük hayatın organizasyonu" yüzde 15'tir. Tüm modüllerin toplam sonucu, bakım sigortası kapsamında bakıma muhtaç olup olmadığınızı ve muhtaçlık durumunda bu ihtiyacın ölçüsünü belirler.